Termín e-šport sa začal prvý krát spomínať začiatkom 21. storočia, kedy nastal rozvoj počítačových hier a začalo sa hrať po internete v multiplayer móde, to znamená, ľudia súperiaci medzi sebou v online prostredí. Na začiatku to boli tituly ako je DOOM, neskôr už legendárna hra Counter-Strike 1.6. V týchto časoch sa súťažilo väčšinou o zanedbateľné odmeny za výhru. Neskôr začali vznikať rôzne organizácie, ktoré sa snažili rozširovať e-šport a organizovať rôzne turnaje s väčšími prize-poolmi, a tak motivovať aj ostatných hráčov, aby sa zapájali do tohto kolotoču turnajov a súťaží. Organizácie ako sú dnes ESL (Electronic Sports League), WCG (World Cyber Games), IEM (Intel Extreme Masters) vkladajú do týchto turnajov neskutočné peniaze a dnešné odmeny za výhru sa šplhajú k miliónom eur. Rekordom je minuloročný turnaj v hre DOTA 2 kedy účastníci hrali o odmeny vo výške 20 miliónov eur.
Na spopularizovanie tohto odvetvia sa zozačiatku požuval len internet, v dnešnej dobe môžeme sledovať tieto zápasy už aj v našich televíziách, rádiách a občas aj v novinách. Samozrejme, v našej krajine ešte e-šport nie je veľmi rozšírený, ale vo veľmociach tohto športu ako sú Dánsko, Švédsko, Nórsko, Fínsko a ázijských krajinách je to úplne bežné. Pre zaujímavosť, rekordom v sledovaní bol turnaj IEM Katowice 2017, kde priamo v štadióne sledovalo turnaj 175 000 ľudí a z pohodlia domova na svojich obrazovkách ďalších 46 miliónov.
Medzi najhranejšie hry v dnešnej dobe patria tieto tituly :
· Counter – Strike : Global Offensive
· DOTA 2
· League of Legends
· PLAYERUNKNOWN\’S BATTLEGROUNDS
· Overwatch
· Starcraft
· World of Tanks
· FIFA
· Hearthstone
Taktiež v dnešnej dobe sa veľmi rýchlo rozvíjajú hry hrané prostredníctvom smartfónov a tabletov akými sú Clash Royale alebo Mobile Legends. U týchto hier sa už taktiež zaznamenala veľká sledovanosť a súboje o vysoké odmeny.
Dokonca sa už začalo hovoriť o elektronických športoch ako o disciplíne na Olympijských hrách, ale zatiaľ to nevyzerá na schválenie.