Kedysi sa ľudia smiali z obyčajných reklám a napodobňovali ich pred priateľmi. Dnes je tento štýl humoru mladej generácii úplne neznámy. Čo však bezpochyby zachytávajú sú rôzne postavičky zo sveta internetu, ktoré sa snažia privyrobiť si. Síce sa pokúšajú pridávať aj originálny obsah, no často im to jednoducho nevyjde. Jediné, o čo sa musia báť je základňa ich fanúšikov a znižujúce sa čísla ich popularity. Ide predsa o reklamy, čo sa nám snažia naservírovať.
Je to ešte o ľuďoch?
Čo bolo kedysi tak nádherne autentické a výrazné, dnes spadá do šedého šumu a nezáujmu. Často vnímame Instagramerov alebo Youtuberov len ako podmas. Už to nie sú originálne nápady, názory alebo komentovanie. Aj preto hľadáme niečo, prečo by sme v internetovej komunite zostali. Dôvod na to dávajú mnohým firmy, ktoré influencerov podporujú. Nedávny experiment s otvorením online módneho obchodu len pritakal zaužívanej norme sociálnych sietí. Ľudia ako Emma Drobná, Andrea Verešová alebo iní menej výrazní už dopredu spamovali obsah našich najnovších príspevkov referenciami, ktoré odkazovali na otváranie a nové značky. Tí menej trpezlivý si chytľavú frázu našli vo vyhľadávači a zostali sklamaní.
Rovnako ako tí, čo videli fotky z úžasnej párty. Mnohí boli rozčarovaní, keďže si mysleli, že ide o niečo viac ako prezentovanie internetového obchodu. Tých sú stovky. Bohužiaľ aj ľudí, ktorí majú veľký dopad na mládež a adolescentov.
Všetko sa točí o peniazoch a pre sklamaných by to malo byť poučenie do budúcna. Nemusíme sa zapojiť do kupovania ani do bezhlavého konzumu, keďže za to nie sme platení. Tí čo sú nám už pravidelne podsúvajú svojich sponzorov a neraz ich profily pripomínajú zlý vtip ako niekoho, koho odoberajú státisíce sledovateľov. Zmena je zatiaľ v nedohľadne, no môžeme ju podporiť vyjadrením svojho názoru a pevnej vôle nenechať sa zlákať a minúť peniaze, len kvôli známej tvári.