Každý chce toho predať čo najviac a v čo najkratšom čase. To ale nie je vždy to najlepšie riešenie z dlhodobého hľadiska. Keď budete zameraní iba na množstvo predaného tovaru, nikdy nevybudujete spoločnosť, ktorá sa na trhu udrží a bude prosperovať. Možno nalákate zákazníka, aby u vás nakúpil, ale ak mu neponúknete kvalitu, či už tovaru alebo služieb, tak sa ku vám nevráti a budete sa musieť uspokojiť s jednorazovým zárobkom. Lepšie ako nič, ale ďaleko tak neprídete. Okrem toho, že znova u vás nenakúpi, urobí vám aj zlú reklamu. A nie všade platí „aj zlá reklama je reklama“.
Odradí svojich kolegov, priateľov… Nemusí to urobiť ani s úmyslom uškodiť vám. Jednoducho medzi rečou spomenie, že nebol u vás spokojný. A vtedy je takmer isté, že to s vami nebudú riskovať.
Stavte na kvalitu, hýčkajte svojho zákazníka, buďte ústretový (samozrejme v rámci svojich možností), nezavádzajte a môžete si byť istý, že sa vám to vráti. Spokojný zákazník si zapamätá, že u vás kúpil dobrý tovar, zaobchádzali ste s ním férovo a hlavne v ňom ostal dobrý pocit z celého vášho jednania s ním. Ďalší nákup u vás urobí často aj v prípade, že inde dostane lepšiu cenovú ponuku, pretože „ide na istotu“. Okrem toho vás odporučí známym a vy tak získate ďalších potencionálnych klientov.
Niekoľko rád ako byť „kvalitný“:
1. Kvalita výrobku alebo služby, ktorú ponúkate je nevyhnutná, bez toho sú všetky ďalšie kroky zbytočné.
2. Komunikácia so zákazníkom musí byť na úrovni, no zároveň príjemná. Vystupujte akoby hovoríte/píšete s priateľom, ktorého si vážite.
3. Buďte odborník v tom, čo robíte. Musíte byť schopný poradiť, nájsť to najlepšie riešenie. Pristupovať ku každému individuálne. Napríklad niekto, kto nikdy necvičil, nemôže byť tréner v posilňovni. Môže si síce naštudovať postupy, ale nemá osobnú skúsenosť a to klient rýchlo odhalí a pravdepodobne stratí ku vám dôveru.
4. V prípade pochybenia na vašej strane to treba napraviť na vlastné náklady aj v prípade, že viete, že vás poškodený nebude za to žalovať.